onsdag 14. desember 2016

Tunika fra Kreativitetsloftet - ruter og brede striper

Året 2016 har vært strikkeåret for min del. Jeg har vært på strikkefestival i Skottland, spinnekurs på Lillehammer og Knit Work Master Class i København. Jeg begynte å jobbe deltid i garnbutikk og boltrer meg i mønstre, garn og spennende kundemøter. I Skottland deltok jeg på heldagskurset "Design your own garment", som ga et innblikk hvordan jeg kan tenke design og utforming, samt strikkefasthet for å frem den ønskede modellen. Dette kurset, samt muligheten til å pløye gamle og nye strikkemønstre har gitt inspirasjon til å utvikle nye strikkede overdeler.
Tunikaen som er presentert her har vært inspirerende å jobbe med når det gjelder fargesammensetning og strikkemetode. Prosjektet har hengt på bysten, delvis montert og halvstrikket en god stund, slik egenkomponerte prosjekter skal gjøre. Om den er helt ferdig som den optimale modellen er ikke helt sikkert. Her er det mange muligheter til å sette sammen farger og striper og ruter.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar